Telefonní hovor

A – Haló, slyším
B – Haló, slyšíme se
A – no říkám, SLYŠÍM, slyšíme, mluvte
B – a s kým prosím hovořím?
A – a co je vám jako po tom?
B – rád bych věděl kam a komu jsem se dovolal
A – no jako snad víte komu voláte a koho chcete
B – prosím vás, já to vím, ale rád bych si to ověřil, jestli jsem se dovolal správně
A – no jestli jste vytočil správné číslo, tak asi snad víte komu voláte
B – a jaké je prosím vaše číslo?
A – snad víte jaké číslo jste vytáčel a když si dáte telefon od ucha tak vidíte kam jste volal
B – bohužel telefon na uchu nemám
A – no tak tím spíš, jestli mě nemáte na uchu, vidíte na displej
B – já mám náhlavní soupravu
A – AHA, zase nějaká telefonní agentura co?
B – ano, asi jste to uhádl
A – no a co mi jako chcete?
B – no to vám nemohu říct, jelikož nevím jestli jste to vy
A – a kdo by tu asi jako byl jinej
B – no to přesně nevím, ale třeba vám zvedl telefon někdo jiný
A – a co by mi měl kdo co zvedat MŮJ telefon
B – Nevím třeba jste u něj nebyl, tak ho mohl zvednout někdo jiný
A – To tedy nevím, co by mi kdo měl sahat na telefon
B – dobře tak jste to tedy vy
A – no jasně že to jsem já, hele už se vymáčkněte co vlastně chcete
B – mohl byste mi říci vaše jméno?
A – Tomáš
B – A prosím celé jméno, myslím příjmení
A – třeba kačer, co je vám po tom sakra, já když někomu volám tak se ho taky neptám jek se jmenuje, prostě tam je, tak jestli mi voláte, tak víte kdo jsem, ne?
B – to bohužel nevím
A – AHA, takže vy jako máte číslo a nevíte kdo tam bude
B – ano, asi tak to je.
A – AHA, takže vy když máte číslo a někomu zavoláte tak si z něj to jméno vytáhnete, protože nevíte komu voláte. A tedy pak už máte telefon a jméno.
B – ano, tak to je
A – Hmmm, a tak to máte už o mě dva údaje, když vám řeknu příjmení a vy jste vlastně kdo?
B – já bych se vám představil na začátku hovoru.
A – no jo, ale to jste si mohl vymyslet, nebo to vůbec nemusíte být vy, to může být kamufláž.
B – jak jsem řekl, představil bych se vám na začátku hovoru.
A – ale vždyť už spolu mluvíme skoro deset minut a já od vás žádné jméno neslyšel
B – protože náš hovor nepokračuje podle instrukcí, zasekl jsem se na třetím bodě
A – proč na třetím, co bylo to první.
B – první bod vytočit telefonní číslo, druhý bod, když bude zvonit čtyřikrát a více ukončit hovor
A – to je super, takže kdybych to nechal být, tak byste to típnul a byl by klid. Nikdy bychom se neslyšeli.
B – ano asi by to tak bylo
A – škoda, že nejste ženská, to bychom si mohli aspoň zaflirtovat, pokecat a třeba bychom zašli na kafe.
B – ano, ženy operátorky tu máme také, bohužel vaše číslo padlo na mě
A – to tam máte jako nějakou loterii, jo nebo co?
B – ne, čísla jsou v databázi a jsou náhodně přidělovány operátorům
A – Dobře tak přeskočte ten bod tři, co jste vlastně chtěl, co pro mě máte?
B – bohužel bez jména nemohu pokračovat
A – to mi jako ani neřeknete co by byl další bod, to jako budete chtít adresu, číslo bot, nebo co?
B – bohužel bez jména nemohu pokračovat
A – tak třeba Novák
B – to není pravda
A – jak to není pravda, takže jako vy tam to jméno máte?
B – sakra
A – co sakra, jak sakra, takže vy víte komu voláte a znáte i jeho jméno? Kde to berete ty data?
B – to vám nemohu sdělit
A – jako co mi nemůžete sdělit, jako proč není pravda jméno Novák anebo kde berete ty data?
B – No, asi ani jedno
A – AHA, takže víte co? Já chci od vás vymazat. Já nevím, jak se k vám moje data dostaly a zkrátka nechci, abyste je měli tak je koukejte vymazat!
B – Na to ale musíte říct své jméno
A – a proč bych vám ho říkal, když ho tam máte
B – jelikož tento hovor je nahráván a vaše jméno bude zaznamenáno se žádostí o vymazání.
A – aha, to se jako tenhle náš hovor nahrává?
B – ano
A – kdy jste mi to jako hodlal sdělit? Takže už máte i můj hlas!
B – bohužel jsem se nedostal k dalšímu bodu, kde bych vám sdělil, že je tento hovor monitorován.
A – no tak jste právě asi několik bodů přeskočil, protože jste mi to sdělil teď, sice pozdě ale budiž. A mě to nevadí, protože já si vás taky nahrávám.
B – aha, právě jste mi udělil souhlas k monitorovanému hovoru.
A – tak to by mi zajímalo, na jakém jsme bodě, najednou jsme se posunuli i bez jména, a vlastně houby, jméno už máte.
B – jméno stále nemám, zatím jsem ho od vás neslyšel a já vám nedal souhlas s nahráváním hovoru, ani jste se mě nezeptal.
A – a na co bych se vás ptal? Kdybych vám to neřekl, tak víte prd!
B – Kdybyste mi to neřekl, tak byste tím porušil zákon, jelikož nahrávat někoho bez jeho souhlasu je nezákonné.
A – Hmmmm a co jako, tak se budeme soudit, nebo si rozdupeme autíčka? Tak to je dobrý já nevím kdo jste, co jste, co chcete a ni jak se jmenujete. Mám jen váš hlas a číslo, ze kterého voláte, které možná najdu na internetu, co jste za společnost. Vy máte moje číslo, vedle něj moje jméno, záznam hovoru a já vlastně ani nevím, co chcete. Nepočítaje, že jste mi ukradl vlastně tímhle tlacháním můj čas. Zatím co vy za ten čas máte aspoň zaplaceno a nepočítaje ještě to, že kdybyste mě ulovil, na něco, co nevím co, tak byste dostal i prémie, je to tak?
B – ………..
A – jako ticho? Nemáte najednou co říct?
B – nevím, co bych vám odpověděl
A – no tak to asi položíme, já si půjdu po svém a vy si najdete nějaké další číslo a další oběť, co?
B – Nechcete jít na pivo?
A – cože? To jako skoro po půl hodině, aniž se známe, mi zvete na pivo?
B – jo, a platím.
A – to si jako děláte srandu ne?
B – ne nedělám, mrzí mě to, mrzí mě, že se jsem vás okradl o čas, mrzí mě, že jsem vás obtěžoval, mrzí mi tahle blbá práce, končím, balím, zvu vás na pivo.
A – to ale asi nejde ne? Přijdete o práci, asi nejsou všichni jako já.
B – to sice nejsou, ale nějak mi to už nebaví, je to pořád dokola a třeba najdu i něco lepšího?
A – ehm, no tak dobře a to jako to pivo jste myslel vážně?
B – jo myslel, kde jste?
A – no kde jsem, já jsem v Praze
B – jo, super, já jsem také na pobočce v Praze, tak kde se sejdeme. Co třeba někde u Národní třídy?
A – nemám s tím problém, někam se posunu, dejte mi název restaurace.
B – tak co třeba Potrefená Husa
A – jo to by šlo, to najdu. A jak najdu a poznám vás.
B – dám vám mobil 724xxxx5x a jinak jsem Petr, tak kolem druhé?
A – OK, tak kolem druhé, budu tam
B – Tak zatím na shledanou
A – budu se těšit, ahoj Petře
B – tak zatím

……………………….

No, fakt nevím jestli se sešli, nebo jestli se sejdou. Ale asi zhruba vím, jak budu reagovat, až mi podobná společnost třeba zavolá. Stejně tak nějak nechápu tenhle typ práce a jak to může někoho bavit, jelikož některé agentury jsou jako štěnice i když se již aučili nějaké slušnosti a když se řekne nemám zájem hovor sami ukončí. Ale stejně co bude zejména po květnu, kdy se spustí GDPR. Tak trochu se i bojím toho, co to udělá s námi lidmi.

Začneme mít opravdu strach o svoje osobní data. Budeme je natolik chránit, že budeme opravdu hodně zvažovat, komu co o sobě sdělíme a co ne. Bojím se tak trochu, že to přinese mezi lidi jen další nevraživost. Vezměte si třeba, že sedíte někde v restauraci a kolikrát, se vám stalo, že jste slyšeli hovor od vedlejšího stolu. Ano, slyšeli, ale zároveň jste to pustili druhým uchem ven a stejně tak ti, kteří věděli, že jste třeba mohl něco zaslechnout, to nijak neřešili.

Co ale bude po spuštění GDPR, je zcela možné, že se najde nějaký nevraživec, co bude v nějaké debatě se svou přítelkyní nebo obchodním partnerem a vy budete sedět vedle. On vstane, přijde k vám a zeptá se co posloucháte, že to je jeho osobní věc a bude oheň na střeše.

Každopádně uvidíme, co to přinese.
Nemohu si pomoci ale připomnělo mi to strašně moc jednu věc.

Napsat komentář