Jezdíte na kole? A jezdíte rádi v terénu, ale nemáte zcela odpružené kolo? Já také ne a mohu vám říct, že z toho to co jsem již projel, tak si sem tam tělo vzpomene. Jako například zadek, záda, krk. Určitě někteří pamatují taková ta stará kola se sedačkou, která měla vzadu pružiny. Mělo to svůj význam v rámci pohodlí, ale postupem času se od toho upustilo. Nyní se to vrací, ale zcela jinak.
Při procházení různých videí o kolech, co je nového jsem narazil na Rinsten Spring. Podle všeho se jedná o startovací verzi, ale již nyní se to dá objednat nebo přímo zakoupit. Co to vlastně je a jak to funguje asi nejlépe demonstruje video.
Jak prosté a jednoduché. 😀
Jediné na co budete muset dávat pozor, je podle videa nastavit si sedačku a spodek Rinsten Spring pro svojí váhu a možná nějakou malou rezervu přidat. Přeci jen to funguje trochu jako páka co pruží a asi by nebyl problém při nastavení 33kg to ohnout nebo by to možná i prasklo. Trochu je zde i výhodou to, že když se to rozbije předěláte sedačku na původní místo a jedete dál.
Stránky tohoto nápadu s možností nákupu najdete zde: https://rinsten-spring.backerkit.com a je jen na vás, jestli se rozhodnete to koupit a zkusit. Cena za tuto vychytávku vychází kolem 800,-.
Asi to zkusím a jestli mě někdo předběhl, určitě se pochlubte, jaké to je.
Ohledně pružených sedlovek to asi nebude žádný extra zázrak protože jsem našel i jiné a dokonce je možné je pořídit u nás v českém obchodě, ale cena je trochu někde jinde. Příklad třeba zde: https://www.krabcycles.cz
Určitě by toho našlo mnohem více, každopádně při hledání pomůže pan Google 😀
Před pár lety jsem tento problém vyřešil tímto: http://www.axit.cz/D108079_Airwings_sedlovka_odpruzena_air_360_patent.html
Maximální spokojenost. Nepruží trvale ani pod mojí velkou váhou například při šlapání, ale stabilní vzdálenost sedla a pedálů. Tato schopnost je dosti podstatná.
Jedinou jímkovou je, přejetí šutru, drnu, kořenu a podobných hrbolů, které by jinak spolehlivě koply do zadnice. Tehdy sedlovka zapruží a tu rázovou vlnu z velké části spolkne.
Sedlo už mne nekope do ř..i, proto že se sedlovka může zasunout až o 5 cm. Navíc se ani trochu neviklá do stran. Místo předpětí pružiny je tam vzduch jak u vzduchové přední vidlice. Cena je jinde, ale stojí to za to.
Díky za info. Ono těch možností je již nyní více, například odpružení tvrzenou gumou a pod. No každopádně toto asi teď odložím, jelikož půjdu do nového stroje kde je teleskopická sedlovka. Pro mě docela výhodně jelikož hodně střídám terén a silnici. No uvidíme co se ještě kde vylíhne za další vychytávku. 😀