Maska na Drofa

Tak jak si hraji s modelem svého DODGE CHARGER, vždy si u něj říkám, co provedu na tom reálném, v čem si vozím zadek. Přes zimu, jsem ho fakt miloval, protože co odvozil dřeva a materiálu a vůbec, je to spolehlivý brouček. Takže je čas i na nějakou údržbu, trochu jej vypucovat, doplnit nějaké ty vychytávky a tak dále. Jasně je to jen auto, ale proč si sem tam něco nevylepšit.

Asi zhruba od krup 2010 mi zlobila přední mřížka / maska před chladičem. Kterou jsem na jedné straně vylomil já a na druhé v servisu.

Jenže i po výměně se vše opakovalo. Bohužel zde trochu málo někdo přemýšlel na zvyky motoristů i servisů, jelikož jsme naučení, že kapota je celá plechová. Tady je mřížka vsazena do kapoty a tvoří prakticky celý prostředek a je přichycena pěti šrouby, které jsou na rámečku v takových zámcích.

Jenže co uděláte, odemknete kapotu jednou rukou veprostřed přizvednete a hledáte pojistku. Asi by to tak udělal bez rozdílu automaticky každý a nikdo by si neuvědomil nezvedat kapotu za plastovou mřížku, ale za kraj kapoty za plech.

Tak se opět stalo, že se utrhla jedna strana, druhá a pak dokonce jeden ze tří šroubů nahoře.

Dlouho jsem o tom věděl a dlouho mi to štvalo.
Tím, jak maska nedržela, tak se rozvibrovala při podtočení / vytočení motoru, to se přeneslo do kapoty a celé to běželo po kapotě proti vám. Nebylo to nějak slyšet, ale spíš to bylo pocitové a sem tam prostě traktor, taková blbost.

V poslední době jsem si ve volných chvílích udělal nějakou představu, jak to drží, jak je to uchyceno a jak to opravit. Jako za novou bych se vešel do 1000Kč, ale proč to za 20Kč a chvilku času nezkusit nějak opravit a vylepšit.

Takže jsem si dnes ráno masku sundal, donesl na zahradu na stůl a chvilku přemýšlel, ale v podstatě jsem to měl už dávno vymyšlené jako nejjednodušší způsob opravy. Tak jsem to vzal do nedaleké šroubkárny na další konzultaci a odcházel se šroubky v kapse, skoro podle svých představ.

Zbylé zámky šroubků jsem odřezal a ty odlámané zabrousil.

Vyměřil středy zámků a původních šroubků a provrtal. Původně jsem myslel, že hlavičky šroubků zahřeji a zapustím do plastu, ale rámeček není tak silný.

Takže nasazení šroubků a pohledové testování, hele ale asi jako jo.

Jdeme to nasadit.
Super, drží to jak přibité, jsem spokojen a Drofíkovi je zas dobře! (Drof – Ford)

Asi dojde ještě k nějaké úpravě, jelikož jsem zjistil, že tam je nějaké těsnění po kraji rámečku, a ještě ho asi půlka chybí (šmejdi :D) Navíc jsem to konzultoval se škorpionem, že časem tento typ šroubů zrezne, tak je budu měnit. Mezitím mi doběhly i další nápady, jak to udělat jinak a lépe. Třeba se daly jen do kraje rámečku zrubu zalepit závity a na venek by to nebylo tolik vidět. Pak mi napadlo dát tam M5 vratové s kulatou, napůl zapuštěnou hlavičkou, asi by to vypadlo lépe než teď ty šesti hrany.
Jenže když to děláte po noční a tak nějak na koleně a běháte sem tam na parkoviště, některé věci vám nedoběhnou.

Asi nebudu jediný, tak rád poradím a pomohu. 😀

Předchozí

DODGE CHARGER R/T 065 – 084

Tomův pekáček II

Následující
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline zpětné vazby
Zobrazit všechny komentáře
0
Budu rád za vaše myšlenky, prosím zanechte komentář.x