001 Kapota motoru a kompresor
Vcelku taková seznamovačka, osahání dílů a první montáž a skládání.
Do kapoty jsem namontoval plastový spodek a složil jsem kompresor, trošku první piplačka.
002 Volant a přední kolo
Na volantu asi není co zkazit, pouze u kola jsem si na pneumatice po složení všiml informace outside/inside.
Pochopitelně měl jsem pneumatiku obráceně 😀
U kola jsem čekal, že bude trochu gumovější.
Při šroubování doporučuji venkovní část podložit třeba víčkem od nějakého pití, jinak se vám bude propadat a pak proč si nějaké ty prsty neuvolnit. Pozor na ventilek a dobré zpasování. Lehce šroubky zašroubujte, pak znova srovnejte/zpasujte a dotáhněte.
Pokličku středu kola nedomačkávejte, ještě se bude hodit kolo sundat 😀 005
003 Přední maska
Tady jsem si docela odpočinul a hezky pohrál.
Všechny díly až sem zatím sedí. Co se týče šroubků a šroubováčku, taky dobré, jen mi občas přijde, že se mohly použít i šroubky kratší. Navíc nikde není žádný závit a tak šroubky vyřezáváte tím, jak zrovna šroubky zašroubujete. U delších šroubků, je potřeba trochu opatrnosti udržet je rovně a na středu, abyste jej nenašroubovali šikmo a lůžko šroubku tím třeba neroztrhli.
004 Přední levé zavěšení kola
Co jsem před tím psal o šroubcích, jsem nyní docela hodně pocítil, stejně tak jako šroubováček v dlani a otlačená bříška prstů. Začíná zde být hodně drobných částí, kde musíte nejen vyříznout závit šroubováním, ale také vytvořit nějakou podporu proti šroubování a utahování.
Zde přichází na pomoc kleštičky s kouskem látky anebo na několikrát přeložený ubrousek.
S kleštičkami jsem si připadal trochu neohrabaný a tak jsem volil překládaný ubrousek. Neztratil jsem tak cit součástku držet jak potřebuji, ale nikde mi nic netlačilo a mohl jsem tak využít trochu síly na prořezávání a utahování.
Co se týče pružiny 4I, docela jsem byl zklamán, že je tak tvrdá. Jestli máte po ruce něco jiného, měkčího, určitě jí třeba vyměňte.
Stejně tak je dobré barvu z dílu 4H seškrábat a pozor na zahnutí očka. Doporučuji si vše nejdříve zpasovat, případně jen lehce chytit. S dotahováním opatrně, některé díly potřebují být volné.
V žádném případě nezkoušejte po složení pružení s původní pružinou 4I.
Je opravdu dost tuhá a maximálně docílíte vylomení, vytržení šroubků v místě ukotvení zavěšení náboje.
I tak mi tahle část technicky potěšila.
005 Rám podvozku
Tak tady si opravdu zařádíte co se týče šroubování a prořezávání.
Ještě teď cítím, jak mám otlačenou dlaň z tlaku na šroubováček. Možná si řeknete proč jsem si nevzal jiný, vetší, s lepší rukojetí?
No ono to má asi svoje opodstatnění. Řekl bych, že s větším šroubováčkem, nebo rukojetí, bych ztratil cit, jelikož i s tímhle malým, se mi podařilo jeden šroubek ukroutit. Prostě mu upadla hlavička. Naštěstí závit zůstal vyčuhovat a kleštičkami jsem jej vytočil. Takže to nakonec vyřešila cyklistická rukavice a šroubujeme dál. 😀
Rám je sice železný, ale při šroubování není moc za co držet a udělat tak oporu pro šroubování.
Opět použít ubrousek, kousek látky, nebo podložit houbičkou na nádobí a šroubovat do stolu.
Při montáži zavěšení kola si kolo sundejte. (psal jsem poznámku 002)
Pro utažení torzní tyče jsem musel použít kleštičky podložené ubrouskem nebo látkou.
006 Příčník podvozku úchyt chladiče
Už jsem se zmínnil o větším počtu šroubků?
Tak v dalších částech si je vyberte pinzetou nebo vysypte a jeden vraťte. Už se to začalo stávat pravidlem 😀
Opět festové šroubování, jinak všechny díly krásně sedí.
Pozor na záměnu šroubků, jakmile se vám něco nezdá zkontrolujte daný šroubek, nebo začněte prořezávat závit znova.
007 Kryt motoru a stabilizace
Prozatím samostatní díl, na který se dostane později.
Tady snad jen opatrné šroubování u spojovačky 7E, ať utáhnete, ale nepřetáhnete.
008 Zavěšení pravého předního kola
Asi vše stejně jako 004
009 Pravé zavěšení kola, část řízení a podvozku
Dokončíte kompletní zavěšení včetně sestavení tlumiče.
Opět pozor na pružinku tady 9J a torzní tyč.
Nezkoušejte pružení tlumičů, vylomíte závěs!
010 Řízení
Tak tady si opět hezky zašroubujete otlačíte prsty a zadovádíte technicky i zručně.
S utahováním to moc nepřehánějte, zas trochu vadí barva a když si to zkompletujete možná přijde k ruce vhod i pilníček pro lehký chod.
Když koukám na tu fotku, tak si nějak uvědomuji, že jsem si v zápalu skládání to kolo nesundal? 😀
U pravého kola se nebojte volné vyviklané části náboje a brzdového kotouče, zpevní se po nasazení a utažení kola.
A pokličku bych zase zatím zcela napasoval.
011 Pravé kolo
Kolo už sestavovat umíme a přední část podvozku je hotová.
Bude se nám hodit i třeba jako držák pro stavbu motoru nebo jeho odložení.
A tím asi tento blok končím.
Mám skoro kompletní přední část podvozku a řízení.
Vyztužení podvozku, torzní tyče a kryt motoru, zavěšení předních kol.
A pomalu se vrhneme na převodovku a motor, to bude mnohem zajímavější.