Brašna na kolo

Již od prvního setkání s kolem jsem se potýkal s tím, co vše si vzít sebou a kam to dát. Ze začátku jsem vozil jen minimum věcí, ale s nárůstem kilometrů na jednu trasu věcí přibývalo.

Začal jsem to vozit na zádech v batohu, ale to mi zcela nevyhovovalo, jelikož jsem se docela dost na zádech potil a pořád jsem měl pocit, že vezu na zádech nějakého skřítka. Postupem času jsem přidělal zadní nosič a na něj posadil větší brašnu od Sport Arsenalu. Konkrétně tento typ Art. 450.

Jak tak jezdíme s kamarádem, ten na to koukal a říkal, že si bude muset také něco takového pořídit a udělal si radost se systémem Topeak, který se tímto pro cyklistiku zabývá. U tohoto systému mě překvapil způsob uchycení na nosič, který je řešen pomocí zasouvací lyžiny. Takže si vlastně brašnu vysunete, vezmete domu, přerovnáte, doplníte co vám chybí a pak už stačí brašnu jen nasunout a jedem.

Jenže pochopitelně cena je trošku někde jinde než dáte za nosič a plátěnou brašnu od Sport Arsenalu.
Nosič na sedlovku kolem 1600,-. Brašna 1600 – 3000,-. A to jsou ještě ceny docela slušné a jste v tom kolem +/- za 3500,-.

Když jsme někde byli, tak mi docela štval tím, že udělá cvak a šup a jde. Zatím co já jsem pracně odlepoval suché zipy a než jsem ho dohnal, on už měl pomalu polívku na stole. A tak v rámci chystaného cyklo-Labe jsem si řekl: “dost, takhle ne, musí to jít i jinak“!

Oslovil jsem dalšího kamaráda a vymýšleli jsme systém na magnety, kde by byla přichycena brašna od Arsenalu. Vše vypadalo vcelku dokonalé, jenže…. Magnety svojí přitažlivou sílu nesčítají, takže když dáte proti sobě dva magnety s přítažlivou silou 5kg tak je to stále 5kg. Což by nevadilo, ale co mi trápilo, byl pohyb do strany, kde je síla magnetu už jen 30% z přítažlivé síly.

A tak jsem znova zvažoval a hledal další možnosti a našel!
Jedná se o systém Ibera. Nemá lištu, ale je „nacvakávací“. Tedy drží za přední a zadní část nosiče. Spodní část brašny je vyztužena vanou z umělé hmoty, která zajišťuje pevné držení na nosiči. No, zvenku to vypadá jako karbon, ale to je jen povrch. Cena Ibera brašny je 1300,- a svou cenu si vcelku zaslouží. Zadní klasický nosič se pohybuje kolem 700,-. Já volil nosič na sedlovku, kde je cena 500-600,-. Ba dokonce jestli už nosič máte, ať už nad zadním kolem nebo na sedlovce, prodává se Ibera redukce, do které je možné Ibera brašnu uchytit. Cena je do 200,-. Suma sumárum tento systém se dá pořídit do 2000,-! A to už je docela důvod k zamyšlení.

Už jsem s tímto systémem něco projel a jsem spokojen!
Tedy jestli něco takového zvažujete, mohu jen doporučit.

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (zatím nehodnoceno)
Nahrávám...

1 komentář u “Brašna na kolo

  1. Ahoj musím potvrdit, že systém Ibera který jsem už u Toma zažil je na naše celodenní výlety ideálním doplňkem. A za přijatelnou cenu zajistí pohodlné cestování. Teď jsem už jen zvědav jak se naše výbava osvědčí při týdenním putování po proudu Labe.

Napsat komentář