Auta starší šesti let budou muset podle EU na STK každý rok

Zatím nemám tyto informace ověřené a tečou ke mně ze všech stran, ale každopádně asi bude potřeba se na něco podobného připravit. Na jednu stranu vůbec se není čemu divit, že nám chce stále někdo znepříjemňovat žití na téhle planetě nebo je to jen v tomhle státě? Pokud máte doma auto starší šest let, tohle vás nepotěší:
Evropská unie nařídila, aby takto stará auta byla podrobena Státní technické kontrole (STK) každý rok.
Majitelé aut starších šesti let budou muset v zemích Evropské unie na technickou kontrolu každý rok, nikoli jednou za dva roky jako nyní. Počítá s tím návrh nové směrnice Evropské unie, o které píše portál Europolitics.
Návrh v pátek představil eurokomisař pro dopravu Siim Kallas. Nová směrnice, která se vztahuje také na motocykly a skútry, by měla platit od roku 2016.

Návrh počítá s první kontrolou nových vozů po čtyřech letech. Další kontrola má být za dva roky. To odpovídá současné praxi v Česku. Poté se ale dvouletý interval má nově zkrátit na rok. Komisař Kallas návrh podpořil statistickými údaji, podle kterých připraví ročně technické závady na autech v unii o život dvě tisícovky lidí.

Směrnice také sjednocuje technické kontroly. Určuje, co má být kontrolováno a stanoví jednotné hodnocení.
Nová norma obsahuje povinnost zaznamenávat při kontrole počet ujetých kilometrů. Toto opatření má omezit machinace s tachometry při prodeji ojetých vozů. Evropská komise ve zprávě ke směrnici píše, že podle různých odhadů v unii jezdí pět až 12 procent aut s přetočenými tachometry. Komisař Kallas v pátek oznámil, že jeho komisariát chce propojit registry technických kontrol v jednotlivých státech. Unijní státy dostanou dva roky na to, aby nová pravidla zavedly do svých zákonů.

STK má zbrusu nová pravidla!
Řidiče mířící s vozidlem na STK čeká řada novinek. Nově tam totiž mohou jet až po emisní kontrole, auto musí být také krásně čisté. Nových pravidel je mnohem více…
Od 1. května je platná novela vyhlášky, která upravila postupy při kontrolách aut. Změny na technické má na svědomí EU, se kterou se sjednocují všechny členské státy.
Desatero, bez kterého na STK nevyrážejte:

1. EMISE – Emisní prohlídku je nutné absolvovat ještě před samotnou STK.
2. ÚKLID – Bez čistého auta na STK nejezděte, ke kontrole vás totiž nepustí.
3. POKLICE – Pokud máte na kolech připevněné poklice, musíte je před technickou všechny odmontovat.
4. TAŽNÉ ZAŘÍZENÍ – Jestliže vaše tažné zařízení drží jen z “dobré vůle“, nepočítejte s tím, že kontrolu bez problémů zvládnete.
5. KAPALINY – Z auta rozhodně nesmí unikat žádné provozní hmoty. Podle vyhlášky by vás s takovým vozem do prostor STK ani nepustili, podle ní je totiž zakázáno jakékoliv znečištění pracoviště od vozu.
6. DOKLADY – Každý musí být na technickou vybaven velkým technickým průkazem a dokladem o měření emisí. Majitelé aut, která jsou mladší roku 2002, budou muset technikům předložit navíc i výrobní štítek vozidla. Bez něj dostanou technickou maximálně na jeden měsíc.
7. ÚLEVA SE ZTMAVENÝMI SKLY – Řidiči s tmavými skly si ještě na chvíli mohou oddychnout. Prověřování propustnosti ztmavených skel se totiž na nějakou dobu odkládá. Zatím totiž nebyl schválen testovací přístroj.
8. CENA – Ačkoliv se toho mění hodně a prohlídky budou náročnější, cena pro řidiče se zatím měnit nebude.
9. TRPĚLIVOST – Na STK si připravte také pevné nervy. Prohlídky vozidel budou trvat déle, než ty původní.
10. NAŘÍZENÍ POLICIE – Novinkou je také možnost policie poslat řidiče po silniční kontrole přímo na technickou. Navíc cesta do stanice a zpět nesmí překročit 8 kilometrů.
“Úkony jsou nové, seřazené v úplně jiné logice, nemají návaznost, takže to je trošku problém, že se všechno musíme učit znova,” uvedl Jiří Rejmon, šéf Profesní komory STK .

Policie bude po nehodách odebírat techničák! Auta budou muset na kontrolu
Dopravní policie chce bezprostředně po vážných nehodách odebírat malé technické průkazy. Havarovaná vozidla by tak po opravě musela před návratem do provozu projít prohlídkou na stanicích technické kontroly (STK). Ministerstvo dopravy záměr policie podporuje. “Po nějaké těžší havárii by vozidlo mělo projít znovu technickou kontrolou,” uvedl mluvčí úřadu Martin Novák. Informovala o tom ČT24. Podle ředitele dopravní policie Tomáše Lercha to může zajistit, aby se na silnice vracela technicky způsobilá auta. Po nekvalitní opravě totiž auta technickou kontrolou neprojdou. „Ten systém bude nutit provozovatele k tomu, aby svá vozidla dali do pořádku,”

čerpáno z internetu, od známých a přátel.

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (zatím nehodnoceno)
Nahrávám...

6 komentářů u “Auta starší šesti let budou muset podle EU na STK každý rok

  1. Víte co ?!
    Ať jde celý Brusel, do hajzlu !
    To co Hitler nestihl udělat za druhé Světové války, Brusel udělal prostřednictvím EU !
    Komunistům bylo vytýkáno, jak se chovají k lidem !
    Jak se chová Brusel k lidem ?!
    Ještě hůř než komunisti !
    Díky uprchlíkům tady máme duhovou civilizaci !
    Podívejte se kdo jsou na světě ti největší znečišťovatelé skleníkových plynů a nechtějí s tím nic dělat.
    Amerika, Čína protože v globální oteplování nevěří, a nesmějí to říkat nahlas !
    Je na čase Evropskou koloniální sektu opustit, a začít se starat o věci, které přinesou pro lidstvo perspektivu a ne záhubu celé Evropy, pod vedením fašistů v Bruselu !
    Dejte blbovi rozum a bude dělat blbosti s rozumem !
    V jednom musím dát Klausovi za pravdu, že globální oteplování je blbost !
    Pokud jde o globální oteplování uvnitř EU tak tomu věřím !
    Tady se kecá dokola o škodlivých emisích a tak podobně.
    Víte vy tupci, kolik je na celé planetě funkčních sopek, které každý den od věků, produkuji škodliviny a
    pouští je do ovzduší ?
    Samá chemikálie s jedovatými plyny!
    Co kdyby se našel nějaký blbec a řekl : Co kdyby se na ty sopky udělali lapače nečisto ?
    To by bylo keců, co je to za blba, že ?!
    Tak ať si ty nesmysly nechají pro sebe.
    Smysl má, pouze v určitých dnech omezit dopravu podle hustoty smogu.
    Kolik dopravních letadel, dennodenně vypouští spaliny do ovzduší ?
    Kolik škodlivých látek se uvolňuje při bombardování či v minulosti zapálením ropných vrtů ?
    Také jsem slyšel, že hořela v Uherském Brodě skládka pneumatik, ale žádné škodliviny do ovzduší neunikli !
    Vláda zavedla nehoráznou daň z PHM !
    Zavedla ekologické poplatky z vozidla Euro2 !
    Další chtěla poplatky i z vozidel Euro3 !
    Další daň bude ze vzduchu ?!
    Zní to příšerně, ale vždyť to vidíme neustále a slyšíme co nám ten hloupý Brusel předvádí.
    Já se ještě dnes divím, že jsem neumřel na tyto lidské choroby, a hlouposti, které nám tady různí přiteplenci předvádí !
    A pokud jde o nehody.
    Tak za to může člověk, který udělá chybu a myslí si, že je mistr světa omeleta, ono to nějak dopadne, a pak dojde k nehodě.
    To ještě neznamená špatný stav vozidla podle diagnostiky, když má v naprostém pořádku řízení, brzdy a pneumatiky,důležitý je článek mezi spojkovým pedálem a volantem !
    A auto kterému neunikají žádné provozní kapaliny, je tak maximálně 5% z celého počtu vozidel starších 6 let.
    Beru to celosvětově.
    Takže páni veteráni !
    Pokud máte masný motor, raději nikdo ani nevyjíždějte.
    Rozlučte se se svými miláčky, protože, nebude v budoucnu existovat STK která by Vám udělala kontrolu, protože se vše bude měřit přes diagnostiku, která bude mít také své mouchy a pravdu budou míti pouze Ti, kteří tu STK. provozují, že jejich diagnostické zařízení je bezporuchové.
    Naše cesty a silnice nejsou takové rovné jako přistávací dráha dopravních letadel aby se nestalo, že spadneme do výmolu a v tu chvíli, je ne jedna závada na elektronice na světě, a ani to nemusíme poznat až na STK !
    Krásná budoucnost nás čeká.
    Vše se totiž točí kolem elektroniky a ta jak je známo může selhat i nová a jiná diagnostika to může odhalit.
    Na nová auta by také měla být záruka motoru na 500 000 Km.
    Chtějí aby se to řídilo elektronicky, tak ať také platí za chyby, které se projeví ne vinou držitele vozidla!
    A především, měl být trestným činem stáčení kilometrů, když ti naši zákonodárci slíbili, že budou naplňovat vůli lidu !
    Bohužel bez výsledně !
    A rada také zní, že před každou STK si zajedeme na diagnostiku, aby zjistili, že něco není v pořádku, a aby jsme nebyli následně vyhozeni, a v takovém to případě nám doporučí, co opravit a STK nebude stát jen o pár korun navíc, ale tisíce !
    To Vám garantuji už teď !
    To nám nějak zapomněli v médiích oznámit !!
    Někdo omylem namontuje špatnou elektroniku, a pak se objeví blbec, který žaloval, že WV. montovala špatný hodnoty pro měření emisí !
    Můžete míti auto vyleštěný, očividně nikde rezavé, jako nové, diagnostika zjistí chybu která nemá souvislost s provozem, tak či tak auto v tu chvíli je nezpůsobilé !
    Dejte blbovi rozum a budete vidět, že to jde !
    A na závěr, není to nic jiného, než šikana, jak nám říci, řidiči, takového auta které je starší 10 let nemá na silnici co dělat.
    A opět tady budou pohledy lidí, četně mě, kteří už vůbec nebudou míti peníze na nové auto, a nostalgicky vzpomínat, jaké to bylo jezdit s tím a tím tipem vozidla.
    Trh je už teď nasycený novými auty, a než aby jej prodali za třetinovou cenu, nechají je z odstavných ploch sešrotovat ty nová auta, jinak by Ti, kteří vyrábí auta, byli bez práce !
    A poslední čeho si všimněte je, kolik bazarů, kolik dovozců a překupníků přijde o práci díky nesmyslné šikaně na nás poctivé řidiče.

  2. Co mi dnes ale dostalo, v dnešních zprávách na ČT1, Nova, Prima 04.01.2016 už nevím kde to najít byla zmínka o tom jak techničtí komisaři musí pořizovat fotografie. Prošel jsem všechny záznamy a asi to vystřihli, kdy tam tedy vystupuje nějaký technik STK a fotí auto telefonem. Kde je ten drahý speciální fotoaparát?! Bohužel záznam jsem nenašel sad

  3. Ano pane.
    Také jsem to viděl a opět musím konstatovat, jak není důležité jít na věc s rozumem, ale jak oblbnout občana, že bez fotoaparátu to nejde.
    A tomu volovi co argumentoval s pořízením fotoaparátu, že jinak to nejde, bych doporučil ústavní léčení, že to jde i přes mobil !
    Vidím to jako dnes, když se ptal Rey Koranteng, proč se to nedá pořídit i bez fotoaparátu.

  4. Za vším je mafie automobilek, která prostřednictvím svých bílých koní v Bruselu bude čím dále víc nutit lidi aby kupovali nová a nová auta.

  5. Ale tato směrnice byla již v roce 2014 pozměněna a Evropský parlament schválil podobu směrnice v upraveném znění, kde je povinnost každoročních STK vyškrtnuta. Takže Zatím pohoda. Nicméně, v roce 2017 by se měla směrnice začleňovat do naší legislativy, tak uvidíme, co nám mocipáni v parlamentu připraví za paskvily.

Napsat komentář