Zatím nemám tyto informace ověřené a tečou ke mně ze všech stran, ale každopádně asi bude potřeba se na něco podobného připravit. Na jednu stranu vůbec se není čemu divit, že nám chce stále někdo znepříjemňovat žití na téhle planetě nebo je to jen v tomhle státě? Pokud máte doma auto starší šest let, tohle vás nepotěší:
Evropská unie nařídila, aby takto stará auta byla podrobena Státní technické kontrole (STK) každý rok.
Majitelé aut starších šesti let budou muset v zemích Evropské unie na technickou kontrolu každý rok, nikoli jednou za dva roky jako nyní. Počítá s tím návrh nové směrnice Evropské unie, o které píše portál Europolitics.
Návrh v pátek představil eurokomisař pro dopravu Siim Kallas. Nová směrnice, která se vztahuje také na motocykly a skútry, by měla platit od roku 2016.
Návrh počítá s první kontrolou nových vozů po čtyřech letech. Další kontrola má být za dva roky. To odpovídá současné praxi v Česku. Poté se ale dvouletý interval má nově zkrátit na rok. Komisař Kallas návrh podpořil statistickými údaji, podle kterých připraví ročně technické závady na autech v unii o život dvě tisícovky lidí.
Směrnice také sjednocuje technické kontroly. Určuje, co má být kontrolováno a stanoví jednotné hodnocení.
Nová norma obsahuje povinnost zaznamenávat při kontrole počet ujetých kilometrů. Toto opatření má omezit machinace s tachometry při prodeji ojetých vozů. Evropská komise ve zprávě ke směrnici píše, že podle různých odhadů v unii jezdí pět až 12 procent aut s přetočenými tachometry. Komisař Kallas v pátek oznámil, že jeho komisariát chce propojit registry technických kontrol v jednotlivých státech. Unijní státy dostanou dva roky na to, aby nová pravidla zavedly do svých zákonů.
STK má zbrusu nová pravidla!
Řidiče mířící s vozidlem na STK čeká řada novinek. Nově tam totiž mohou jet až po emisní kontrole, auto musí být také krásně čisté. Nových pravidel je mnohem více…
Od 1. května je platná novela vyhlášky, která upravila postupy při kontrolách aut. Změny na technické má na svědomí EU, se kterou se sjednocují všechny členské státy.
Desatero, bez kterého na STK nevyrážejte:
1. EMISE – Emisní prohlídku je nutné absolvovat ještě před samotnou STK.
2. ÚKLID – Bez čistého auta na STK nejezděte, ke kontrole vás totiž nepustí.
3. POKLICE – Pokud máte na kolech připevněné poklice, musíte je před technickou všechny odmontovat.
4. TAŽNÉ ZAŘÍZENÍ – Jestliže vaše tažné zařízení drží jen z “dobré vůle“, nepočítejte s tím, že kontrolu bez problémů zvládnete.
5. KAPALINY – Z auta rozhodně nesmí unikat žádné provozní hmoty. Podle vyhlášky by vás s takovým vozem do prostor STK ani nepustili, podle ní je totiž zakázáno jakékoliv znečištění pracoviště od vozu.
6. DOKLADY – Každý musí být na technickou vybaven velkým technickým průkazem a dokladem o měření emisí. Majitelé aut, která jsou mladší roku 2002, budou muset technikům předložit navíc i výrobní štítek vozidla. Bez něj dostanou technickou maximálně na jeden měsíc.
7. ÚLEVA SE ZTMAVENÝMI SKLY – Řidiči s tmavými skly si ještě na chvíli mohou oddychnout. Prověřování propustnosti ztmavených skel se totiž na nějakou dobu odkládá. Zatím totiž nebyl schválen testovací přístroj.
8. CENA – Ačkoliv se toho mění hodně a prohlídky budou náročnější, cena pro řidiče se zatím měnit nebude.
9. TRPĚLIVOST – Na STK si připravte také pevné nervy. Prohlídky vozidel budou trvat déle, než ty původní.
10. NAŘÍZENÍ POLICIE – Novinkou je také možnost policie poslat řidiče po silniční kontrole přímo na technickou. Navíc cesta do stanice a zpět nesmí překročit 8 kilometrů.
“Úkony jsou nové, seřazené v úplně jiné logice, nemají návaznost, takže to je trošku problém, že se všechno musíme učit znova,” uvedl Jiří Rejmon, šéf Profesní komory STK .
Policie bude po nehodách odebírat techničák! Auta budou muset na kontrolu
Dopravní policie chce bezprostředně po vážných nehodách odebírat malé technické průkazy. Havarovaná vozidla by tak po opravě musela před návratem do provozu projít prohlídkou na stanicích technické kontroly (STK). Ministerstvo dopravy záměr policie podporuje. “Po nějaké těžší havárii by vozidlo mělo projít znovu technickou kontrolou,” uvedl mluvčí úřadu Martin Novák. Informovala o tom ČT24. Podle ředitele dopravní policie Tomáše Lercha to může zajistit, aby se na silnice vracela technicky způsobilá auta. Po nekvalitní opravě totiž auta technickou kontrolou neprojdou. „Ten systém bude nutit provozovatele k tomu, aby svá vozidla dali do pořádku,”
čerpáno z internetu, od známých a přátel.